دستگاه لیزر زنگ زدا

 دستگاه لیزر زنگ زدا یک تکنولوژی پیشرفته است که با استفاده از امواج لیزر قادر به پاکسازی سطوح مختلف می باشد..دستگاه لیزر زنگ زدا ، توانایی از بین بردن تمامی ذرات آلودگی، گرد و غبارهای، روغن، رنگ ، کربن و تمامی آلودگی های دیگر را دارا است.

لیزر زنگ زدا در دو مدل لیزر زنگ زدا پالسی از 100 تا 500 وات و لیزر زنگ زدا کانتینیوس (پیوسته ) در توان های 1500 وات ، 2000 وات و 3000 وات و … موجود می باشد. 

دستگاه لیزر زنگ زدا قادر است بدون استفاده از مواد شیمیایی و فقط با کمک امواج لیزر سطوح را با سرعت و دقت بالا پاکسازی کند.

ویژگی های دستگاه لیزر زنگ زدا

با توجه به ویژگی های متعددی که در دستگاه لیزر زنگ زدا مشاهده می شود، می توانیم آن را به عنوان یک ابزار قدرتمند در صنعت تمیزکنندگی (پاکسازی) بدانیم. برخی از ویژگی هایی که در این دستگاه وجود دارد عبارتند از:

  1. قدرت بالا: دستگاه لیزر زنگ زدا ، از قدرت لیزر بالایی برخوردار است به همین دلیل به راحتی ذرات آلودگی را پاک  می کند.
  2. دقت بالا: از آن جایی که این دستگاه از امواج لیزر استفاده می کند،لازم است بدانید دارای دقت بالایی است، بنابراین امکان پاکسازی سطوح حساس و دستگاه های پیچیده را هم دارد.
  3. عملکرد بدون استفاده از مواد شیمیایی: از دیگر ویژگی های بارز این دستگاه، عدم نیاز آن به استفاده از مواد شیمیایی است. پس با استفاده از امواج لیزر و حرارت کم می تواند به راحتی، سطوح گوناگون را پاکسازی نماید.
  4. کاربری آسان: دکمه های تنظیم شده بر روی دستگاه، موجب می شود تا کارایی فوق العاده آسان و راحتی را داشته باشیم. کاربران می توانند به راحتی، سطوحی که در نظر دارند را با کمک این دستگاه تمیز کنند.
  5. کارایی بالا : دستگاه لیزر تمیزکننده ترکیبی از قدرت، دقت و سرعت بالا است. بنابراین همین موارد، کارایی دستگاه را تا حد زیادی بالا می برند. این عملکرد مناسب در تمامی صنایع مشاهده می شود.
دستگاه لیزر زنگ زدا

کاربرد دستگاه لیزر زنگ زدا

از دستگاه لیزر زنگ زدا(تمیز کننده) در صنایع گوناگونی استفاده می کنند. کاربردهای اصلی آن عبارتند از:

  1. صنعت خودروسازی: از این دستگاه به منظور پاکسازی سطوح و موتور خودرو استفاده می کنند. به طور دقیق و قدرتمند، تمامی ذرات آلودگی، گرد و غبار، رنگ، زنگ زدگی و غیره را از روی سطوح پاک می کند.
  2. صنایع الکترونیک: تمامی مدارهای الکترونیکی،قطعات و … به پاکسازی دقیق نیاز دارند. دستگاه از دقت بالایی برخوردار است و از آن جایی که مواد شیمیایی هم استفاده نمی کند، می تواند سطوح را به صورت کامل پاک نماید.
  3. صنایع نفت و گاز: سطوح مرتبط با صنایع نفت و گاز  آلودگی های سنگین، رسوبات، زنگ زدگی ها و… را می توان به راحتی از لوله ها، سطوح دیواره ها و همین طور تجهیزات مربوطه پاک نمود.
  4. صنعت پزشکی: از دستگاه لیزر تمیز کننده به منظور پاک کردن و تجهیزات پزشکی هم استفاده می شود. 

ویژگی های دستگاه لیزر زنگ زدا

دستگاه لیزر زنگ زدا هم مانند هر تکنولوژی دیگری که می شناسید، ویژگی های خاص و مرتبط با خود را دارد. برخی از این ویژگی ها عبارتند  از:

  • میزان قدرت و عمق پاکسازی:

دستگاه های لیزر زنگ زدا(لیزر کلینر) از قدرت پاکسازی بالایی برخوردارند اما عمق پاکسازی که در آن ها مشاهده می شود، ممکن است در برخی سطوح با محدودیت هایی روبه رو باشد. 

  • حساسیت دستگاه به سطوح شفاف:

توجه داشته باشید که دستگاه لیزر زنگ زدا(لیزر کلینر) اصلا گزینه مناسبی برای سطوح شفاف نیست. این سطوح شفاف شامل شیشه ها می شوند. لیزر قدرتمند بر روی سطوح شفاف عاملی در ایجاد خطوط و لکه های نامطلوب می گردد.

  • وجود محدودیت و ظرفیت کار مشخص:

برخی از دستگاه های لیزری که در زمینه زنگ زدایی فعالیت دارند، در جریان و ظرفیت کاری خود با محدودیت هایی روبرو هستند. پس این امکان وجود دارد که تعویض و تعمیر قطعات را در صورت استفاده مداوم، نیاز داشته باشید.

  • وجود خطرات مرتبط با ایمنی:

در صورتی که از دستگاه های لیزر نام برده به درستی استفاده نکنید، ممکن است با خطراتی روبه رو شوید. لیزرهای قدرتمند آسیب جدی به چشمان و پوست شما وارد می کنند. پس بایستی اصول ایمنی را با دقت و شدت بالایی رعایت کنید تا با مشکلاتی این چنینی روبرو نشوید.

قبل از این که بخواهید نسبت به استفاده از دستگاه های لیزر زنگ زدا، اقدام نمایید، می توانید دستورالعمل ها و راهنمایی های تولیدکننده را با دقت مورد مطالعه قرار دهید. از این اصول و راهنمایی ها پیروی کنید تا مشکلات دامن گیر شما نشوند.

مطالب مرتبط:مزایای دستگاه لیزر زنگ زدا

عوامل موثر در قیمت دستگاه لیزر زنگ زدا

قیمت دستگاه لیزر زنگ زدا بنا بر دلایل متفاوتی تغییر می کند. برخی از عوامل هستند که می توانند تاثیر مستقیمی بر روی قیمت این دستگاه بگذارند و آن را به خوبی تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین لازم است تا در رابطه با این عوامل صحبتی داشته باشیم تا بتوانید بیشتر با این موضوع آشنا شوید. مهم ترین عوامل موثر در قیمت دستگاه فوق، عبارتند از:

  1. قدرت و میزان عملکرد دستگاه لیزر زنگ زدا: هرچه میزان قدرت و عملکرد بالاتری را از دستگاه مورد نظر مشاهده کنیم، بدون شک با قیمت بالاتری از آن روبرو خواهیم شد. هرچه قدرت وتوان لیزر بیشتر باشد و توانایی آن در زدودن زنگ زدگی از سطوح گوناگون بیشتر باشد، قیمت دستگاه نیز بالاتر خواهد بود.
  2. تکنولوژی استفاده شده در دستگاه: با توجه به نوع تکنولوژی به کار رفته در دستگاه قیمت آن نیزمتفاوت خواهد بود  تکنولوژی هرچه جدیدتر و پیشرفته تر باشد، معمولا بایستی هزینه بالاتری را برای آن در نظر بگیریم.
  3. سایز و قابلیت های متفاوت دستگاه: دستگاه های لیزر تمیزکننده را در ابعاد متفاوتی تولید می کنند. هریک از آن ها می توانند کاربردهای مختلفی را به نمایش بگذارند. دستگاه هایی که دارای توان های بیشتری هستند، معمولا قیمت بالاتری هم دارند. 
  4. وجود نیازهای خاص هر مشتری: در برخی از موارد مشاهده شده است که مشتریان، نیازهای خاصی از دستگاه های مورد نظر دارند. این نیازها شامل مواردی می شود که تاثیر مستقیمی در قیمت دستگاه مورد نظر دارند.