بست کمربندی استیل( فلزی)

بست کمربندی استیل (فلزی) چیست؟جهت اتصال تگ (تگ کابل ) به کابل یا لوله و جهت اتصال اشیا سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

بست کمربندی استیل در سایز­های مختلف وجود دارد : سایز بست­ های کمربندی استیل 15 ،20 ،40،30 ،50 سانتی متر می باشد.

بست کمربندی استیل (فلزی) از لحاظ جنس به دو دسته تقسیم می شود :

  • بست کمربندی استیل 304
  • بست کمربندی استیل 316

بست کمربندی استیل (فلزی) چیست؟

استنلس استیل SAE 304 متشکل از ۱۸% کروم و ۸% نیکل می باشد و در مصارف عمومی مورد استفاده قرارمی گیرد.استنلس استیلSAE 316 متشکل از ۱۶% کروم، ۱۰% نیکل و ۲% مولیبدن می باشد و در شرایط محیطی شدیدا خورنده، مانند کشتی در دریا که در مجاورت مواد شیمیایی، نمک ها، اسید ها و همچنین تغییرات وسیع دمایی است، مورد استفاده قرار می گیرد.مولیبدن اضافه شده به استینلس استیل گرید SAE316 از خوردگی آن در مقابل کلریدها (مانند آب دریا و نمک های یخ زدا) جلوگیری می کند.

با توجه به درخواست و نیاز مشتری می توان بست کمربندی استیل را به صورت کاربردی دسته بندی کرد:
1- بست کمربندی استیل معمولی ( بدون روکش )
2- بست کمربندی استیل (فلزی)روکش دار
بست کمربندی روکش دار نیز به دو دسته تقسیم می شود: الف) بست کمربندی با روکش اپوکسی ب) بست کمربندی با شیرینگ حرارتی (روکش حرارتی)

 

بست کمربندی استیل (فلزی) با روکش اپوکسی :

بست کمربندی معمولی (بدون روکش اپوکسی) دارای خصوصیات یکسانی با نوع روکش دار می باشد، با این خصیصه که یک روکش اپوکسی بر روی بدنه و قفل بست وجود دارد. این پوشش مقاومت بهتررا در مقابل شرایط آب و هوایی، خوردگی، و شعله تضمین می کند.

این روکش همچنین مقاومت کششی بست را تا ۱۰ برابرافزایش می دهد.

مشخصات:

ماده تشکیل دهنده: استنلس استیل SAE304

جنس روکش: اپوکسی

ضخامت روکش: 0.25 میلیمتر

درجه حرارت کاری 80- تا 540+ درجه سانتی گراد

اپوکسی گزینه مناسبی برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی در صنایع هستند و مقاومت شیمیایی بسیار بالایی در برابر انواع مواد خوردنده و اسیدها و بازها دارند .

بست کمربندی استیل (فلزی)

کاربردهای بست کمربندی استیل( فلزی )

1- بست کمربندی استیل در درجه اول در صنایع الکتریکی مانند تابلوسازی و سازماندهی سیستم­های سیم کشی جهت متراکم نمودن سیم­ها در تابلو برق در واقع برای خوشه کردن سیم ها یا کابل­های الکتریکی طراحی شده اند و می توانند برای نصب تجهیزات به یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند. (کاربرد این نوع بست ها عمدتا جهت نگه داشتن کابل های خود نگه­دار در دکل­های فشار قوی به دلیل مقاومت بالا در برابر نور خورشید است. این نوع بست­ها با توجه به ساختارش فقط یک بار مورد استفاده قرار گرفته و جهت باز نمودن آن باید بست را قطع نمایید.

2-زمینه های کاربردی خاص شامل حمل و نقل، مخابرات، سیم بلندگو و تئاتر / تجهیزات خانگی است. (آنها برای استفاده در فضای باز وبسته ساخته می شوند)

3-عمده مصرف این نوع بست کمربندی نصب و راه اندازی اتصالات و لوله ها در صنایع پتروشیمی ، صنایع غذایی ، ایستگاه های برق ، معدن سازی ، کشتی سازی ، دریانوردی و سایر محیط های تهاجمی

4- بست کمربندی استیل بسیار سریعتر از سیستم تسمه فلزی سنتی قابل نصب می باشد.( این بست برای فضاهای داخلی ، فضای باز ، زیر زمین و شرایط محیطی شدید مناسب است)

5-استفاده پلیس و نیروهای نظامی جهت دست بند زدن موقت به بازداشت شدگان

6- تعمیر سبدهای سیمی

7- دوچرخه خود را به طور ایمن در برف سوار شوید. رانندگان گاهی از زنجیر استفاده می کنند تا با خیال راحت به جاده های برفی و کوهستانی دوچرخه سواری کنند. با بستن تعدادی بست به لاستیک دوچرخه اصحکاک لازم با برف را به وجود بیاورید.

8- نصب چراغ های کریسمس به درخت که در منزل متصل است.

9- نگه داشتن درست بوته گیاه گوجه فرنگی با استفاده از بست کمربندی فلزی در باغ خود

10- حمل دوچرخه در بالا یا عقب ماشین شما: برای جلوگیری از چرخیدن چرخها از بست کمربندی استیل استفاده کنید.

مطالب بیشتر : مزایای بست کمربندی 

کاربرد بست کمربندی

خرید بست کمربندی استیل روکش دار