دستگاه حکاکی لیزری ایستاده

با توسعه تکنولوژی، کدینگ و علامت گذاری در خطوط کارخانه ها به یک نیاز ضروری تبدیل شده است که مناسب ترین انتخاب برای خطوط تولیدی کارخانه ها برای حکاکی با سرعت بالا، دستگاه حکاکی لیزری ایستاده است.

دستگاه حکاکی لیزر ایستاده (کانتینیوس) راندمان تولید را به صورت قابل توجهی بالا می برد، که با اتصال سنسور چشمی، دستگاه به صورت خودکار قطعه روی کانوایر را شناسایی کرده و حکاکی را انجام می دهد، در این حالت حتی می توان دستگاه بارکد خوان را برای حکاکی کدهای مورد نظر به دستگاه حکاکی لیزری ایستاده متصل کرد.(نصب دستگاه لیزر حکاکی ایستاده بر روی کانوایر خط تولید امکان پذیر است و قابلیت حکاکی روی قطعات در حال حرکت را دارد.)

به دلیل استفاده از قطعات بسیار با کیفیت، این دستگاه قابلیت استفاده در خطوط تولید با تیراژ بالا و بصورت 24 ساعته را دارد.

دستگاه حکاکی لیزری ایستاده

عملکرد دستگاه حکاکی لیزری ایستاده IHF30/50/70/100

دستگاه حکاکی لیزری ایستاده با داشتن گالوانومتر با اسکن ویژه سرعت حکاکی را به طور چشم گیر افزایش می دهد و به دلیل وجود همین قابلیت ها برای نصب در خطوط تولید با سرعت بالا مناسب است و به علت استفاده از نرم افزار بسیار قوی، توانایی حکاکی قطعات در حال حرکت و ساکن را دارد و غالبا برای نصب در خطوط تولید با تیراژ بالا پیشنهاد می شود.

برای مثال در ساخت قطعات خودرو: ایمنی در صنعت خودرو نگرانی شماره 1 برای تولید کنندگان است و سطوح بالای مدیریت کنترل فرآیند برای اطمینان از قابلیت ردیابی مناسب قطعات ضروری است.

ردیابی تک تک قطعات ساده نیست. مدیریت حجم عظیم قطعات در طول فرآیند تولید، تنها با شناسایی مدل خودرو غیرممکن است. حکاکی لیزری قطعات خودرو ایمنی وسایل نقلیه را بهبود می بخشد زیرا قابلیت ردیابی را با ایجاد علائم دقیق و دائمی امکان پذیر می کند. حکاکی لیزری به شناسایی ایرادات و ارسال فراخوان سریع و سازماندهی و اقدام به موقع سرعت می بخشد. .

بسیاری از تولیدکنندگان خودرو و تامین‌کنندگان قطعات دریافته‌اند که حکاکی لیزری کد دوبعدی راهی مناسبی برای ایجاد این قابلیت ردیابی است. علامت گذاری قطعه زمانی فقط برای اجزای اصلی مورد نیاز بود، اما اکنون به طور پیوسته در حال گسترش است و شامل قطعات جداگانه مورد استفاده در ساخت خودروها می شود (بیش از 20000 قطعه) . با توجه به افزایش سریع تولیدات و حکاکی قطعات، دستگاه لیزر حکاکی به دلیل علامت‌گذاری غیر قابل دستکاری و هزینه‌های اجرایی پایین، به یک روش ایمن برای تولیدکنندگان تبدیل شده‌اند.

کامپیوتر های دستگاه های حکاکی لیزر در دو مدل ارایه می شوند:

1- کامپیوتر پیشرفته تماما لمسی بدون نیاز به کیس و با مشخصات و کانفیگ بالا و قابلیت اتصال به شبکه، امکان طراحی ،وارد کردن فایل و غیره

اجزا تشکیل دهنده دستگاه حکاکی لیزری ایستاده: 

سورسQB از برندRaycus همچنین قابلیت استفاده از سورس های قویترIPG ،JPT را دارد، استفاده از برند JPT یا IPG در مواقعی پیشنهاد می شود که تیراژ تولید بالاست و نیاز است که دستگاه حکاکی لیزری ایستاده ساعات کاری بیشتر از حد معمول حکاکی انجام دهد.
ستون 110 سانتیمتری
مانیتور  لمسی
قطعات الکترونیکی از برند Mean Well
گالوانومتر با اسکن ویژه
مین برد اتومات از برند BJJCZ  با قابیلت اتصال روتاری 
لنز با سایز های (به انتخاب مشتری ):
70*70(7 cm)
110*110(10 cm)
145*145(14.5 cm)
170*170(17 cm)
210*210(21 cm)
300*300(30 cm)

دستگاه حکاکی لیزری ایستاده
دستگاه حکاکی لیزری ایستاده
دستگاه حکاکی لیزری ایستاده

جدول مشخصات دستگاه حکاکی لیزری ایستاده

پارامتراطلاعات فنی
محدوده علامت گذاریبا توجه به نوع لنز متغیر می باشد.
مدل۳۰ وات۵۰ وات۱۰۰ وات
طول موج1064nm1064nm1064nm
کمترین ارتفاع کاراکتر0.5mm0.5mm0.5mm
کمترین ضخامت خط0.01mm0.01mm0.01mm
طول عمر سورس۱۰۰۰۰۰ ساعت۱۰۰۰۰۰ ساعت۱۰۰۰۰۰ ساعت
سرعت حکاکی تک خط1000mm/s1000mm/s700mm/s
حداکثر سرعت حکاکی200m/min200m/min200m/min
عمق حکاکی0.5mm0.5mm0.5mm
دقت تکرار پذیری0.003mm0.003mm0.003mm
صفحه نمایش8/10.1inch touch screen8/10.1inch touch screen8/10.1inch touch screen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *