دستگاه حکاکی لیزری میزدار

دستگاه حکاکی لیزری میزدار
دستگاه حکاکی لیزری میزدار

تکنولوژی لیزرهای صنعتی و دستگاه حکاکی لیزری میزدار به طور گسترده‌ ای در صنعت حکاکی و چاپ استفاده می‌شود. حکاکی لیزری را می توان بر روی مواد مختلف از جمله پلاستیک و لاستیک، انواع فلزات، سیلیکون و غیره انجام داد.

در مقایسه با حکاکی ضربه ای، الکترو شیمیایی و چاپ جوهری، دستگاه حکاکی لیزری میزدار دارای ویژگی هایی از جمله کم هزینه بودن، دوام بالا و نگهداری آسان است.

دستگاه حکاکی لیزری به دلیل مزایای فراوانی که دارد، روز به روز در صنایع مختلف مانند قطعه سازی ، خودرو سازی ، صنایع چاپ و تبلیغات و … محبوبیت بیشتری پیدا می کند.

دستگاه حکاکی لیزری میزدار با داشتن پرتو لیزر متمرکز که دارای پایداری و دقت بالایی است، محصولی منحصر به فرد در صنعت حکاکی فلزات است. دستگاه حکاکی لیزری با توجه به در نظر گرفتن محیط کار صنعتی ، دارای میز ، سیستم کامپیوتر و مانیتور صنعتی می باشد و باعث بهبود کیفیت کاربری افزایش راندمان کاری می شود.

توانایی دستگاه حکاکی لیزری میزدار برای حکاکی واضح و خوانا بر روی سطح یک ماده باعث ایجاد کنتراست بالا می شود .

دستگاه حکاکی لیزری میزدار می تواند باعث تیره شدن یا تغییر رنگ در سطح برخی از مواد، به ویژه فلزات شود. با تنظیم تنظیمات لیزر مانند قدرت و زمان ، دستگاه حکاکی لیزر می تواند با ایجاد اثری واضح ، ذوب یا ایجاد تغییرات در سطح مواد، کنتراست ایجاد کند.

دستگاه حکاکی لیزری میزدار با سیستم های اتوماسیون مختلف سازگار است و می تواند در خطوط تولید به کار گرفته شود. می توان آن را به راحتی کنترل و برنامه ریزی کرد تا فرآیند حکاکی را به صورت اتوماتیک انجام و بهره وری و کارایی را افزایش دهد.

با انتخاب این پکیج کامل، تمام نیاز مشتری برای داشتن حکاکی و برش با کیفیت برطرف می شود و یک دستگاه حرفه ای برای انواع حکاکی روی فلزات به شمار می آید .

دستگاه حکاکی لیزری دارای طیف گسترده ای از کاربردها است و به بهترین وجه حکاکی قطعات با اندازه های مختلف ، حکاکی لوگو، کد QR، بارکد، شماره سریال ، درج تاریخ ، حکاکی منحنی با توجه به قطر قطعه و غیره را انجام می دهد.

مطالب بیشتر:دستگاه حکاکی لیزری

قطعات دستگاه حکاکی لیزری میزدار IHC30/IHC50

دستگاه حکاکی لیزری میزدار قابلیت حکاکی بر روی تمامی فلزات از قبیل استیل، آلومینیم، برنج، طلا، نقره، مس و آهن و برخی غیر فلزات مانند چوب روکش دار ،پلی اتیلن ، پلکس گلس غیر شفاف و چرم را دارد.

اجزا تشکیل دهنده دستگاه حکاکی لیزری میزدار: 

سورسQB از برند Raycus با عمر 100000 ساعت. مدت زمان کارکرد این سورس توسط کمپانی ریکاس 100000 ساعت اعلام شده است.

این قطعه با نام های دیگری مانند ژنراتور یا منبع دستگاه حکاکی لیزری میزدار نیز شناخته می شود.

سورس دستگاه حکاکی لیزری میزدار در درون میز کار این دستگاه تعبیه شده است و به دلیل فضای بیشتر ، سریع تر خنک می شود که باعث بازدهی بالاتر این قطعه می شود.

البته در دستگاه حکاکی لیزری میزدار برای ایجاد راندمان بالاتر و ایجاد دمای مناسب برای سورس دستگاه از فن های خنک کننده استفاده شده است.
میزکارصنعتی : طراحی کاربردی با ابعاد استاندارد و کیفیت ساخت بالا و ضخامت ورق و کیفیت بالا.
مانیتور  19LEDاینچ با کیفیت بالا
کامپیوتر صنعتی
قطعات الکترونیکی از برند Mean Well
ستون 50 یا 80 سانتیمتر  (با توجه به سورس و نیاز مشتری قابل تغییر است)

برای مثال قصد داریم با لنز سایز 30*30 سانتی متر ، 30 سانت از قطعه ای به ابعاد 40*40*25 ( طول*عرض*ارتفاع ) فاصله کانونی مورد نیاز برای لنز 30*30 سانتی متر ، فاصله 42 سانتی متر از سطح قطعه است.

یعنی برای این ابعاد به ستونی با ارتفاع بیش از 50 سانتی متر احتیاج است ( 25+42=67 ) در این مواقع مشتری باید از ستون 80 سانتی استفاده کند.

گالوانومتر از برند Sino Galvo مدل SG7110
مین برد اتومات از برند BJJCZ  با قابیلت اتصال روتاری ،از علایم شناسایی ظاهری تشخیص اتومات بودن کنترل برد در دستگاه حکاکی لیزری میزدار وجود حرف A در کنار بارکد چاپی روی کنترل برد است.

لنز با سایز های (به انتخاب مشتری )

70*70(7 cm) برای قطعاتی با ابعاد حداکثر 7 سانتی متر مربع مناسب است و برای حک و برش قطعات طلا مناسب است , و بیشترین متقاضی را در صنف طلا و نقره سازی دارد.
110*110(10 cm) اغلب برای حکاکی پلاک های کوچک و انواع تگ کابل استفاده می شود.
145*145(14.5 cm) از این لنز معمولا در صنایع الکترونیک و حکاکی اطلاعات بر روی باکس های مخابراتی استفاده می شود.

170*170(17 cm) بیشتر برای حکاکی پلاکهای دستگاههای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
210*210(21 cm) برای حکاکی پلاکهای راهنمایی در مکانهای عمومی استفاده می شود مانند پلاکهای استفاده شده در ادارات و مراکز درمانی.
300*300(30 cm) در دستگاه حکاکی لیزری میزدار از این لنز برای حکاکی قطعات و تابلوهای بزرگ استفاده می شود، معمولا هنگام نصب این لنز استفاده از ستون 80 سانتی پیشنهاد می شود.

دستگاه حکاکی لیزری را می توان با سورس های Raycus  QB با توان های 30 و 50 وات سفارش داد.

مزایا استفاده دستگاه حکاکی لیزری میزدار

دستگاه حکاکی لیزری میزدار می تواند انواع فلزات و برخی غیر فلزات را حکاکی کند، به خصوص برای حکاکی قطعاتی با سختی بالا مناسب می باشد.

بدون تماس با قطعه ، بدون کوچکترین خراش ، سایش و آسیب به محصول ، با کیفیت حکاکی بالا

پرتو لیزر بسیار ظریف که باعث انجام حکاکی با دقت و کیفیت بالا می شود.

با توجه به کنترل برد اتومات استفاده شده در تولید دستگاه میزدار ، می توان دستگاه روتاری را جهت حکاکی قطعات مدور به دستگاه حکاکی لیزری میزدار متصل کرد.

کنترل کامپیوتری، نصب و اتوماسیون آسان است و راندمان پردازش بالا

ساعات کار سورس دستگاه حکاکی لیزری میزدار بنا به اظهار کمپانی 100000 ساعت اعلام شده است .

دارای کامپیوتر و مانیتور 19 اینچ ال ای دی، با توجه به لزوم استفاده از کامپیوتر برای استفاده از دستگاه لیزر یک کیس صنعتی در درون کابین دستگاه حکاکی لیزری میزدار تعبیه شده است.

به دلیل وجود کامپیوتر و تمام قطعات مهم درون میز دستگاه ، احتمال آسیب دیدگی بسیار پایین تر است.

جدول مشخصات فنی دستگاه حکاکی لیزری میزدار

پارامتر اطلاعات فنی
مدلRaycus (QB)Raycus (QB)/JPTRaycus (QB)/JPT
توان30W50W100W
عمر کارکرد سورس 100000h100000h100000h
ارتفاع ستون50/80Cm
80Cm 110Cm
عمق حکاکی0.01-1.5mm
وزن دستگاه75kg79kg91kg
دقت تکرارپذیری0.001mm0.001mm0.001mm
نرم افزار Corel Draw، Auto CADCorel Draw ،Auto CADCoral Draw ،Auto CAD
سیستم خنک کنندههواخنک هوا خنکهوا خنک
نرم افزار EZCAD2
محدوده حکاکیبا توجه به لنز انتخابی متغییر است
سرعت حکاکی 10000mm/s10000mm/s7000mm/s
ابعاد میز دستگاه1300*650*mm800

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *