کاربرد دستگاه لیزر زنگ زدا چیست؟

کاربرد دستگاه لیزر زنگ زدا چیست؟ این سوالی است که هر فردی در صورت مواجهه با کلمه دستگاه لیزر زنگ زدا با آن روبرو می شود. همچنین تمایل دارند تا با مفهوم کامل آن آشنا شده و بتوانند در مورد کاربردها و همینطور ویژگی ها و حتی قیمت این دستگاه، اطلاعات بیشتری داشته باشند.

همه ما با سطوح فلزی آشنایی کامل داریم و می دانیم که پس از گذشت مدتی، به مرور، اتفاقاتی بر روی سطوح فلزات روی می دهد. زنگ زدگی و پوسیدگی از جمله این موارد است که باید از بین بروند و مورد تمیزکاری قرار بگیرند. اگر تمایلی به افزایش طول عمر این قطعات و صفحات فلزی دارید، بایستی نسبت به انجام این موارد اقدامی داشته باشید.

دستگاه لیزر زنگ زدا چیست؟

دستگاه لیزر زنگ زدا
کاربرد دستگاه لیزر زنگ زدا چیست؟

دستگاه لیزر زنگ زدا و یا دستگاه لیزر ضد زنگ، یک فناوری نوین است که از آن به منظور حذف تمامی زنگ زدگی ها و پوسیدگی از سطح فلزات بهره می برند.

نوع کارکرد این دستگاه فوق العاده جذاب است زیرا با استفاده از تکنولوژی لیزر، می تواند تمامی ذرات زنگ زده و پوسیدگی را از سطح فلز مورد نظر حذف نماید.عملکرد دستگاه به این شکل می باشد که یک پرتو لیزر قوی به سطح فلزی تابیده می شود.این پرتو، حرارت بالایی را در نقطه مورد نظر ایجاد می کند، به این ترتیب، ذرات زنگ و پوسیدگی ها بخار می شوند و به شکل گاز تبدیل می گردند.سپس گازهای تولید شده توسط یک سیستم جذب کننده از سطح فلز مورد نظر جدا می شوند.

دقت داشته باشید که برخی از ویژگی های دستگاه هم می تواند در قیمت نهایی موثر باشد و دچار تغییراتی در آن شود.

همانطور که متوجه شدید، ویژگی های مثبت بسیاری در دستگاه لیزر زنگ زدا وجود دارد و شما باید اطلاعات بیشتری در این رابطه داشته باشید. مهم ترین این ویژگی ها عبارتند از:

  1. عملکرد فوق العاده سریع: در حقیقت دستگاه لیزری که از آن صحبت می کنیم، می توانید به صورت بی نهایت سریع و کارآمد، تمامی زنگزدگی و پوسیدگی های موجود از سطح فلزات را جذب نماید.
  2. عدم نیاز به استفاده از مواد شیمیایی: برخلاف تمامی روش های سنتی، جهت از بین بردن پوسیدگی و زنگزدگی، به مواد شیمیایی نیازی ندارید و لیزر جایگزین آن ها شده است.
  3. کاهش هر نوع آلودگی: در صورتی که زنگ و پوسیدگی را با کمک لیزر از بین ببرید، گرد و غبار و همچنین آلودگی هوا کاهش چشمگیری خواهد داشت.
  4. حفط و نگهداری سطوح فلزی: اگر به منظور حذف زنگ زدگی و پوسیدگی ها از لیزر استفاده کنید، سطح فلزی نگهداری می شود و به این سطح نیز هیچ گونه آسیبی وارد نخواهد شد.
  5. طول عمر بالای دستگاه: دستگاه مورد نظر، نیاز زیادی به تعمیرات و یا نگهداری خاصی ندارد به این ترتیب می توان گفت طول عمر آن بسیار بالا می باشد.

از دستگاه لیزر زنگ زدا در صنایع گوناگونی استفاده می کنند. بنابراین کاربردهای این دستگاه فوق العاده زیاد هستند و می توانیم به موارد ذیل اشاره ای داشته باشیم که عبارتند از:

  • صنایع خودروسازی: از دستگاه لیزر زنگ زدا در صنعت خودروسازی استفاده می نمایند. بنابراین زنگزدگی و پوسیدگی های موجود بر روی بدنه و قطعات فلزی خودرو را به این طریق رفع می نمایند. پس ظاهر خودرو بهتر شده و عمر آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
  • صنعت ساخت و ساز: حذف پوسیدگی و زنگزدگی های موجود بر روی سازه های فلزی همچون پل، خطوط لوله ای و سازه های فولادی از این طریق میسر است.
  • صنایع نظامی: روی تمامی تجهیزات نظامی را می توان با کمک این دستگاه تمیز کرد و تمامی سلاح و خودروهای نظامی را عاری از هرگونه زنگزدگی و پوسیدگی نمود.

همچنین لازم است بدانید که کاربرد این دستگاه فوق العاده زیاد است و صنایع گوناگون می توانند از خدمات و مزایای آن برخوردار شوند. صنایعی همچون نفت و گاز، صنایع غذایی، صنعت الکترونیک و غیره دارای کاربردهایی هستند که باید به آن توجه داشته باشید. این دستگاه می تواند زنگزدگی و پوسیدگی ها را از سطوح فلزی پاک کند و به این ترتیب کیفیت قطعات بیشتر شده و عمر مفیدتری خواهند داشت.

مطالب مرتبط: دستگاه لیزر زنگ زدا

قیمت دستگاه لیزر زنگ زدا

قیمت دستگاه لیزر زنگ زدا به عوامل متعددی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  1. قدرت لیزر دستگاه: هرچه میزان قدرت لیزر دستگاه بیشتر باشد، معمولا قیمت بالاتری را برای آن ها در نظر می گیرند. پس دستگاه های با قدرت بیشتر، قیمت زیادتری هم دارند.
  2. نوع تکنولوژی و کیفیت ساخت دستگاه: در صورتی که دستگاه موردنظر از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار است و یا تکنولوژی های پیشرفته تری در تولید آن ها به کار بردند، از قیمت بیشتری هم برخوردار خواهند بود.
  3. اندازه و میزان ظرفیت دستگاه: دستگاه در ابعاد بزرگتر، توانایی حذف زنگزدگی و پوسیدگی بیشتر و همینطور پردازش بیشتری دارد، پس قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.
  4. برند و شرکت سازنده: برندهای معروف و معتبر، تمامی تولیدات خود را در قیمت بالاتری به فروش می رسانند. اعتماد مشتریان به کیفیت و عملکرد این برندها عامل افزایش قیمت می باشد.
  5. ارائه خدمات پس از فروش مناسب: آموزش، تعمیر و نگهداری دستگاه ها دارای اهمیت زیادی است که در خدمات پس از فروش گنجانده می شوند. بنابراین شرکت هایی که دارای خدمات پس از فروش قوی و قابل اعتمادی هستند، قیمت بالاتری هم برای تولیدات خود پیشنهاد می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *