دستگاه حکاکی لیزری رومیزی

دستگاه حکاکی لیزری رومیزی با 2 مدل IHD30 , IHD50 ارائه می شود.

دستگاه لیزر حکاکی رومیزی با طراحی قابل حمل ، برای کاربرانی که فضای کار کوچک دارند، یا محل نصب دستگاه دارای میزهای ثابت است و گاهی اوقات نیاز دارند که دستگاه را به مکان های مختلف منتقل کنند مناسب است.

همچنین دستگاه حکاکی لیزری رومیزی در مشاغلی که به کامپیوتر هایی با کانفیگ مشخص، شخصی سازی شده و قابل کنترل نیاز دارند، مناسب است .

با وجود ابعاد کوچک و ساختار سبک دستگاه لیزر رومیزی را می توان به راحتی در محیط های مختلف نصب کرد. لازم به ذکر است که قطعات استفاده شده در این دستگاه با دستگاه حکاکی لیزر میزدار یکسان است.

دستگاه لیزر حکاکی فایبر کیفیت پرتو خوب و نقطه فوکوس ریز را تولید می کند و در نتیجه یک حکاکی با کیفیت با دوام روی قطعات ایجاد می کند.

این دستگاه می تواند تقریباً همه چیز را با جزئیات قابل مشاهده و قابل لمس و با کیفیت بالا حکاکی کند.

دستگاه حکاکی لیزری رومیزی توانایی حکاکی فلزات مانند طلا، نقره، قطعات آهنی، استیل، آلومینیوم، برنج ، مس، قطعات الکترونیکی، محصولات ارتباطی، ساعت، عینک، جواهرات، دکوراسیون و برخی قطعات غیر فلزی مانند انواع پلی اتیلن های غیر شفاف ، لاستیک ، برخی پلاستیک ها ، باتری خودرو ، مولتی استایل و غیره را دارد.

با تغییر پارامترهای فرکانس،توان و سرعت می توان عمق،رنگ و بازه حکاکی را تغییر داد. به عنوان مثال اگر تنظیمات دستگاه را روی قدرت 20 درصد و سرعت 500 قرار دهیم و بخواهیم روی یک قطعه استیل حکاکی انجام دهیم ، حکاکی انجام شده با سرعت بالا ، عمق کم و رنگ روشن انجام خواهد شد. و بالعکس با بالا بردن قدرت و پایین آوردن سرعت دستگاه حکاکی با عمق بیشتر و رنگ تیره تر به دست خواهد آمد.

یکی از مشخصه های دستگاه حکاکی لیزری رومیزی قابلیت تغییر زاویه در هد دستگاه است. یعنی می توان بنا بر نیاز کاربر برای برخی کاربردها هد دستگاه را تا 90 درجه چرخاند، و با دریافت مشاوره از کارشناسان ایران حک می توان ستون دستگاه حکاکی لیزری رومیزی را تا 180 درجه چرخاند.

نرم افزار کنترل حرفه ای ثبات حرکت و دقت فرآیند حکاکی را بهبود می بخشد. فناوری لیزر به طور قابل توجهی سرعت حکاکی را افزایش می دهد و در عین حال مصرف برق و هزینه های عملیاتی کلی را کاهش می دهد.

با استفاده از یک مسیر نوری ( Beampath ) عایق شده در برابر گرد و غبار عمر لنز و هد دستگاه افزایش پیدا می کند، جلو گیری از ورود گرد و غبار به داخل بیم و کلیمیتور بسیار پر اهمیت است، وجود گرد و غبار بر روی هر کدام از قطعات باعث افت کیفیت حکاکی خواهد شد.

اطلاعات فنی ، مزایا و تصویر دستگاه حکاکی لیزری رومیزی در این صفحه مورد بررسی قرار گرفته است.

مطالب بیشتر : دستگاه حکاکی لیزری

دستگاه حکاکی لیزری رومیزی
دستگاه حکاکی لیزری رومیزی
دستگاه حکاکی لیزری رومیزی

مشخصات دستگاه حکاکی لیزری رومیزی

دستگاه حکاکی لیزری رومیزی شامل سورس QB ، مین برد و قطعات الکترونیکی که همگی داخل یک کیس صنعتی قرار دارند.

گالوانومتر یا هد دستگاه به ستونی افقی با نام Beam path متصل است که مسیر نوری را تشکیل می دهد و Beam path روی یک ستون عمودی قرار می گیرد که به یک کفی آلومینیومی آنودایز شده متصل است . 

نور توسط سورس که مهمترین قسمت دستگاه می باشد از طریق فیبر نوری به گالوانومتر هدایت می شود و در گالوانومتر تبدیل به اشعه می گردد و این اشعه عملیات حکاکی را انجام می دهد.

سورس QB از برند RAYCUS یا JPT با عمر 100000 ساعت
مین برد  BJJCZ : مین بردی که شرکت ایران حک بر روی دستگاه حکاکی لیزری خود قرار می دهد اتومات است و قابلیت اتصال روتاری را دارد .
منبع تغذیه های مورد استفاده در دستگاه حکاکی لیزری از برند Mean well می باشد.
لنز Opex یا F-Theta با سایزهای:

70*70(7cm)
110*110(10cm)
145*145(14.5cm)
170*170 (17cm)
210*210 (21cm)
300*330(30cm)

گالوانومتر از برند Sino Galvo Sg7111
کیس صنعتی 
به طور استاندارد برای این دستگاه از ستون 50 سانتیمتر استفاده می شود که در صورت نیاز می توان با ستون 80 سانتیمتری جایگزین کرد.

این ستون ها از جنس آلومینیوم با وزن کم و استحکام بالا ساخته شده اند،ستون 80 سانتی  در دستگاه حکاکی لیزری رومیزی برای قطعاتی با ارتفاع بیش از 40 سانتیمتر پیشنهاد می گردد.
کفی آلومینیومی آنودایز شده. این میز کار با ابعاد 33*62 سانتی متر ساخته شده است و بیش از 130 جای پیچ برای نصب فیکسچر و جاگذاری و فیکس قطعه ، بر روی آن تعبیه شده است.

قطعات جانبی دستگاه حکاکی :عینک محافظ چشم استاندارد برای جلوگیری از آسیب به چشم اپراتور ، حکاکی لیزری مخصوصا بر روی فلزات نور زیادی تولید می کند و کار کردن بدون رعایت نکات ایمنی قطعا آسیب در پی خواهد داشت به همین دلیل عینک محافظ چشم به همراه هر دستگاه به کاربر ارایه می گردد.

جهت راحتی کاربر و رعایت اصول ایمنی نرم افزار کاربردی EZcad2 و فلش مموری حاوی بک آپ نرم افزار و درایور کنترل برد ،پدال پایی و آچار آلن همراه دستگاه حکاکی لیزری رومیزی ارایه می گردد.

جدول مشخصات دستگاه حکاکی لیزری رومیزی

پارامتر اطلاعات فنی اطلاعات فنی
مدلRaycus (QB)Raycus (QB)
توان30W50W
عمر کارکرد سورس 100000h100000h
ارتفاع ستون50/80Cm
80Cm
عمق حکاکی0.01-1.5mm
وزن دستگاه32kg36kg
دقت تکرارپذیری0.001mm0.001mm
نرم افزار Corel Draw، Auto CADCorel Draw ،Auto CAD
سیستم خنک کنندههواخنک هوا خنک
محدوده حکاکیبا توجه به سایز لنز متغییر استبا توجه به سایز لنز متغییر است
ابعاد کفی آلومینیومی 600*mm320600*320 mm
نرم افزارEZCAD2EZCAD2
سرعت حکاکی 10000mm/s10000mm/s

نمونه های حکاکی با دستگاه لیزر رومیزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *