دستگاه برش لیزری

دستگاه برش لیزری فلزات ابزاری است که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در طیف وسیعی از صنایع برای برش دقیق و با کیفیت استفاده می شود.

دستگاه برش لیزری فلزات با استفاده از یک پرتو لیزر پرقدرت قادر به اجرا یک برش دقیق بر روی انواع فلزات مانند فولاد ،استنلس استیل ، آلومینیوم ، برنج و … می باشد.

دستگاه برش لیزری

انواع دستگاه برش لیزری فلزات​

دستگاه برش لیزری فلزات با توان و ابعاد مختلف میز کار قابل ارائه می باشد.

1-دستگاه لیزر برش فلزات IH3015 /IH4020 /IH6020

2-دستگاه لیزر برش کابین دار IH3015T /IH4020T /IH6020T

اجزا دستگاه برش لیزری

دقت و کارایی دستگاه لیزر برش منوط به ادغام هماهنگ قطعات است.در این صفحه با برخی از قطعات دستگاه لیزر برش آشنا می شویم.

سورس :قطعه ای که نور لیزر را تولید می کند به عنوان سورس دستگاه شناخته می شود.سورس گران ترین قطعه دستگاه برش لیزری فلزات است.

در حال حاضر سورس های مورد سفارش توسط این شرکت از سه برند معتبر بین المللی IPG,JPT,Raycus تهیه می شود.
هد برش : از یک مجموعه شامل نازل ، لنز با فوکوس اتومات و رد یاب لیزری تشکیل شده است، به این مجموعه اصطلاحا هد دستگاه یا هد برش گفته می شود.

لنز :لنز لیزر پر مصرف ترین قطعه در دستگاه لیزر برش است.کیفیت لنز مسقیما بر توان خروجی لیزر تاثیر می گذارد.
موتورهای دستگاه برش لیزر:موتورها جز مهم از سیستم حرکتی هستند. عملکرد این موتورها مستقیما بر کیفیت برش و راندمان تولید تاثیر می گذارد.
سیستم خنک کننده: تبدیل انرژی الکتریکی به نور ،گرما تولید می کند و این گرما ممکن است به قطعات آسیب برساند، سیستم خنک کننده وظیفه دفع گرمای اضافی قطعاتی مانند سورس ،مسیر تابش و هد را دارد.

دستگاه برش لیزری
دستگاه برش لیزری

کاربرد دستگاه برش لیزری فلزات

 دستگاه برش لیزر فلزات کاربرد فراوانی در صنایع گوناگون دارد از جمله:

1- خودرو سازی : دستگاه برش لیزری برای تولید قطعات خودرو از جمله نشان‌های لوگوی برند، بدنه خودرو، قاب درها، صندوق عقب، پانل‌های سقف، اجزای شاسی، مخزن سوخت، قطعات هیدرولیک، براکت‌های موتور و اجزای موتور استفاده می‌شود.

2- کشتی سازی : در صنعت کشتی سازی، از صفحات فولادی به عنوان ماده اصلی استفاده می شود. در مقایسه با برش و پانچ سنتی، دستگاه برش لیزری می تواند چرخه تولید را به طور قابل توجهی کوتاه کرده و هزینه ها را کاهش دهند.

3- قطعه سازی : دستگاه برش لیزری می تواند صفحات و لوله های فلزی ضخیم را برش دهد و آنها را برای استفاده در ساخت و مونتاژ انواع محصولات ایده آل کند. همچنین می توان از دستگاه برش لیزری برای برش قطعات فلزی با دقت بالا استفاده کرد که در فرایند تولید باعث استحکام و دوام محصول می شود

4- الکترونیک : دستگاه برش لیزری CNC راه حلی مقرون به صرفه و کارآمد برای بخش تولید لوازم الکترونیکی می باشد زیرا می تواند قطعات پیچیده را با تلورانس بسیار پایین برش دهد. این ماشین‌ها دارای ناحیه اثر حرارتی کوچکی هستند و از فرآیند غیر تماسی برای برش استفاده می‌کنند.

5- تبلیغات : دستگاه برش لیزری کلمات تبلیغاتی را که انحنا و پیچیدگی بالایی دارد را با دقت بالا برش دهد و می تواند برخی از محصولات را که گرافیک پیچیده ای دارند را پردازش و برش دهد. این نه تنها دشواری ساخت محصولات را کاهش می دهد، بلکه تنوع محصولات را نیز بالا برده و بهبود می بخشد. مهمتر از آن، دستگاه برش لیزر در زمان و هزینه بسیار مقرون به صرفه است.

6- دکوراسیون : از دستگاه لیزر برش می توان برای ساخت دکوراسیون بهره برد ، مانند ساخت انواع شلف و پارتیشن ، ساخت انواع قاب، برش و تولید انواع درهای ورودی طرح دار، ساخت مبلمان و …

7- ساخت لوازم آشپزخانه : در میان دستگاه های مورد استفاده برای ساخت لوازم آشپزخانه، رایج ترین دستگاه، برش لیزر است که عمدتاً برای سوراخ کردن و برش قطعات فلزی ، قطعات هندسی، ماشین لباسشویی ، یخچال، کولر و غیره استفاده می شود.

فیلم دستگاه برش لیزری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *